Starta företag

Att starta eget företag är en dröm för många och vare sig du vill starta aktiebolag eller enskild firma så är det mycket att tänka på. Även ett mindre företag som är verksamt lokalt ska bokföra och registrera händelser på rätt sätt enligt gällande lagstiftning. Hur mycket det kostar, vilka avgifter du ska betala och hur du redovisar och deklarerar är sådant vi kan hjälpa dig med!

Viktigt med en affärsplan

Drömmen om att starta eget företag är det många som har. Det är också många som skrider till verket. Det viktigaste att börja med inför uppstart av ett nytt företag är att ta fram en affärsplan. Den affärsplanen kan du sedan luta dig mot även efter att du kommit igång på allvar och driver ditt eget företag. En redovisningskonsult är den perfekta hjälpen för dig som vill starta nytt eller som redan driver ett företag och behöver hjälp med allt från uppköp av lagerbolag till nyregistrering av bolag.

Registrera, ansöka och driva

Det är mycket som ska göras när du ska starta ett företag. Utöver en bra affärsplan så ska du bland annat lämna in en skatte- och avgiftsanmälan, registrera företaget, bestämma företagsform och välja företagsnamnet. Det här kan vi hjälpa dig med:

  • Utvärdera affärsplan
  • Köpa ett lagerbolag alternativt bilda ett nytt bolag
  • Finansiell rådgivning
  • Utveckla strategi för företagets verksamhet
  • Sätta rutiner för bokföring
  • Sköta deklarationer (inkomstdeklaration, arbetsgivardeklaration, momsdeklaration)